אושר בקריאה ראשונה: פיקוח טכנולוגי על המחויבים בבידוד

איתי גדסי No Comments on אושר בקריאה ראשונה: פיקוח טכנולוגי על המחויבים בבידוד

על פי הצעת החוק הממשלה תוסמך להכריז על חובת בידוד תוך שימוש באמצעי פיקוח טכנולוגי על כלל חייבי הבידוד, ולא רק על החוזרים מחו"ל

נתב"ג | פלאש 90 צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת בידוד בפיקוח טכנולוגי של אדם החייב בבידוד. 8 תמכו, ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת חוקה להמשך הדיון.

מוצע כי הממשלה תוסמך להכריז על חובת בידוד תוך שימוש באמצעי פיקוח טכנולוגי על כלל חייבי הבידוד, ולא רק על החוזרים מחו"ל. עוד מוצע כי האמצעי יכול לכלול זיהוי אדם באמצעות צילום (תמונה או וידאו), בתנאים המפורטים בחוק.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מטרת הצעת חוק זו היא להסמיך את הממשלה להכריז על חובת פיקוח טכנולוגי על חייבי בידוד בכלל, גם שלא עקב כניסה לישראל, לנוכח העלייה בתחלואה בתקופה האחרונה והצורך לפקח באופן יעיל על קיום חובת הבידוד אצל כלל חבי הבידוד ולא רק אצל הנכנסים לישראל.

חשוב לנקוט פעולות מניעה להמשך העלייה בתחלואה, בין השאר על ידי הגברת הפיקוח על חייבי הבידוד הנמצאים בישראל נוסף על אלה שנכנסים מחוץ לארץ. הנתונים מראים כי היענות הציבור להקפדה על חובת הבידוד התרופפה, והיא נמוכה, ולכן נדרש כלי טכנולוגי לוודא קיום של הבידוד הביתי, בליווי קביעה כי מי שאינו יכול או אינו מסכים להשתמש בכלי טכנולוגי לפיקוח על הבידוד יהיה בתעדוף לפיקוח בכלים אחרים".



0 תגובות